Ignored Stories

IPCC Claim of Rising Sea Levels Retracted - Will The Oregonian Report It?

Nature Geoscience, a scientific journal, issued a retraction on February 21st about a claim made in the famous joke that was the 2007 IPCC report that sea levels would rise by 18cm-59cm by 2100.  As reported by the Guardian (notice once again it's a British newspaper, not a US paper).

Scientists have been forced to withdraw a study on projected sea level rise due to global warming after finding mistakes that undermined the findings.

The study, published in 2009 in Nature Geoscience, one of the top journals in its field, confirmed the conclusions of the 2007 report from the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). It used data over the last 22,000 years to predict that sea level would rise by between 7cm and 82cm by the end of the century.

Teaser: 

Nature Geoscience, a scientific journal, issued a retraction on February 21st about a claim made in the famous joke that was the 2007 IPCC report that sea levels would rise by 18cm-59cm by 2100.  As reported by the Guardian (notice once again it's a British newspaper, not a US paper).

Scientists have been forced to withdraw a study on projected sea level rise due to global warming after finding mistakes that undermined the findings.

The study, published in 2009 in Nature Geoscience, one of the top journals in its field, confirmed the conclusions of the 2007 report from the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). It used data over the last 22,000 years to predict that sea level would rise by between 7cm and 82cm by the end of the century.

Chief "Climategate" Scientist Admits No Warming Since 1995 - Where Is The Oregonian?

Back in November, servers at the Climate Research Unit at East Anglia University in England, ground central for scientists intent on proving that catastrophic global warming is happening and is man-caused (as compared to going wherever the science leads), were hacked, and thousands of emails were made public.  A number of things were revealed by this data, primary among them that

  • The data does NOT show increased warming
  • The scientists did everything they could - including manipulating the data (like Penn State's Michael Mann's "hiding the decline") - to hide this fact

The chief "scientist" at CRU was Phil Jones.  Once this information was made public, he was forced to step down from his position at East Anglia pending an inquiry into the emails and the fraud it revealed.  Since that time, other major problems with the famed IPCC report - of which Jones was a major contributor - that claims that the world is warming and it's all man's fault have been exposed.  For example:

Teaser: 

Back in November, servers at the Climate Research Unit at East Anglia University in England, ground central for scientists intent on proving that catastrophic global warming is happening and is man-caused (as compared to going wherever the science leads), were hacked, and thousands of emails were made public. A number of things were revealed by this data, primary among them that *

  • The data does NOT show increased warming
  • The scientists did everything they could - including manipulating the data (like Penn State's Michael Mann's "hiding the decline") - to hide this fact

Hiding Yet Another IPCC Screwup - North African Food Production Shortfall Claim Is Bogus

Here's another example of how foreign press will cover the disaster that is the Global Warming hype machine and how the movement continues to melt down because of outright lying and manufacturing of data, but the U.S. media will cover it up because it doesn't fit their agenda.

It’s not just the threat of Himalayan glaciers disappearing by 2035.

By the way, that reference is to a claim made in the famous IPCC report that the Himalayan glaciers would melt by 2035.  The UN eventually issued a retraction, which was, of course ignored by the US media.

Now another headline grabbing IPCC scare story is melting away.  A report in Sunday’s London Times highlights new humiliations for the IPCC.

The most important is a claim that global warming could cut rain-fed north African crop production by up to 50% by 2020, a remarkably short time for such a dramatic change. The claim has been quoted in speeches by Rajendra Pachauri, the IPCC chairman, and by Ban Ki-moon, the UN secretary-general.

Teaser: 

Here's another example of how foreign press will cover the disaster that is the Global Warming hype machine and how the movement continues to melt down because of outright lying and manufacturing of data, but the U.S. media will cover it up because it doesn't fit their agenda.

It’s not just the threat of Himalayan glaciers disappearing by 2035.

By the way, that reference is to a clam made in the famous IPCC report that the Himalyaan glaciers would melt by 2035. The UN eventually issued a retraction, which was, of course ignored by the US media.

Many News Outlets Report Bogus Stimulus Jobs Claims, But Not The Fish Wrapper

One story that has been gaining more and more traction in the media lately is how the Obama administration is inflating their number of jobs "created or saved."  In particular, the data on the recovery.gov site has shown things such as millions of dollars going to congressional districts that don't exist.  As reported by Jonathan Karl at ABC News (hardly a right-wing organization, for those FOX News whiners):

Here's a stimulus success story: In Arizona's 15th congressional district, 30 jobs have been saved or created with just $761,420 in federal stimulus spending. At least that's what the Web site set up by the Obama administration to track the $787 billion stimulus says.

There's one problem, though: There is no 15th congressional district in Arizona; the state has only eight districts.

"We report what the recipients submit to us," said Ed Pound, Communications Director for the Board.

Pound told ABC News the board receives declarations from the recipients - state governments, federal agencies and universities - of stimulus money about what program is being funded.

"Some recipients clearly don't know what congressional district they live in, so they appear to be just throwing in any number. We expected all along that recipients would make mistakes on their congressional districts, on jobs numbers, on award amounts, and so on. Human beings make mistakes," Pound said.

The issue has raised hackles on Capitol Hill.

Rep. David Obey, D-Wisc, who chairs the powerful House appropriations Committee, issued a paper statement demanding that the recovery.gov Web site be updated.

"The inaccuracies on recovery.gov that have come to light are outrageous and the Administration owes itself, the Congress, and every American a commitment to work night and day to correct the ludicrous mistakes."

And ABC News has found many more entries for projects like this in places that are incorrectly identified.

ABC News was able to locate several examples on the government's Web site outlining hundreds of millions of dollars spent and jobs created in Congressional districts that have been misidentified.

For example, recovery.gov says $34 million in stimulus money has been spent in Arizona's 86th congressional district in a project for the Navajo Housing authority, which is actually located in the 1st congressional district.
 
The reporting problems are not limited to Arizona, ABC News found.

In Oklahoma, recovery.gov lists more than $19 million in spending -- and 15 jobs created -- in yet more congressional districts that don't exist.

In Iowa, it shows $10.6 million spent – and 39 jobs created -- in nonexistent districts.

In Connecticut's 42nd district (which also does not exist), the Web site claims 25 jobs created with zero stimulus dollars.

The list of spending and job creation in fictional congressional districts extends to U.S. territories as well.

$68.3 million spent and 72.2 million spent in the 1st congressional district of the U.S. Virgin Islands.

$8.4 million spent and 40.3 jobs created in the 99th congressional district of the U.S. Virgin Islands.

$1.5 million spent and .3 jobs created in the 69th district and $35 million for 142 jobs in the 99th district of the Northern Mariana Islands.

$47.7 million spent and 291 jobs created in Puerto Rico's 99th congressional district.

 Late Monday, officials with the Recovery Board created to track the stimulus spending, said the mistakes in crediting nonexistent congressional districts were caused by human error.

Teaser: 

One story that has been gaining more and more traction in the media lately is how the Obama administration is inflating their number of jobs "created or saved."  In particular, the data on the recovery.gov site has shown things such as millions of dollars going to congressional districts that don't exist.  As reported by Jonathan Karl at ABC News (hardly a right-wing organization, for those FOX News whiners):

Here's a stimulus success story: In Arizona's 15th congressional district, 30 jobs have been saved or created with just $761,420 in federal stimulus spending. At least that's what the Web site set up by the Obama administration to track the $787 billion stimulus says.

There's one problem, though: There is no 15th congressional district in Arizona; the state has only eight districts.

Ignored Story: House Healthcare Bill Will Increase Costs By $289 Billion According To CMS

Here's yet another story on the staggering cost of the health care fiasco that was passed in the House by Nancy Pelosi et all last week; it would increase costs by $289 billion.

The House-approved healthcare overhaul would raise the costs of healthcare by $289 billion over the next 10 years, according to an analysis by the chief actuary at the Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS).

The CMS report is a blow to the White House and House Democrats who have vowed that healthcare reform would curb the growth of healthcare spending. CMS's analysis is not an apples-to-apples comparison to the cost estimate conducted by the Congressional Budget Office (CBO) and the Joint Committee on Taxation (JCT) because CMS did not review tax provisions, which help offset the price tag of the Democrats' measure.

Teaser: 

Here's yet another story on the staggering cost of the health care fiasco that was passed in the House by Nancy Pelosi et all last week; it would increase costs by $289 billion.

The House-approved healthcare overhaul would raise the costs of healthcare by $289 billion over the next 10 years, according to an analysis by the chief actuary at the Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS).

The CMS report is a blow to the White House and House Democrats who have vowed that healthcare reform would curb the growth of healthcare spending. CMS's analysis is not an apples-to-apples comparison to the cost estimate conducted by the Congressional Budget Office (CBO) and the Joint Committee on Taxation (JCT) because CMS did not review tax provisions, which help offset the price tag of the Democrats' measure.

Planned Parenthood Director Quits, Joins Coalition For Life; Dead Fish Wrapper and MSM Ignore

For 8 years, Abby Johnson was the director for the Planned Parenthood (aka Abortions 'R Us) clinic in Bryan, Texas.  However, after watching an ultrasound of an abortion and listening to the communications from superiors that they needed to focus on more abortions because they were more lucrative, she couldn't take it any more.  She quit as director and joined Coalition For Life, a pro-life group that protested outside her clinic.

Of course, the media has been ignoring this.  As detailed at Newsbusters:

Remember back in July when Norma McCorvey was arrested for disruptive behavior during the confirmation hearings of Judge Sonia Sotomayor? Wait. Maybe not. The networks only gave her a few cursory seconds, if any. McCorvey is "Jane Roe," the plaintiff in the landmark Roe v Wade lawsuit, and the one-time pro-choicer was shouting for the verdict of her 1973 case to be overturned.

Teaser: 

For 8 years, Abby Johnson was the director for the Planned Parenthood (aka Abortions 'R Us) clinic in Bryan, Texas.  However, after watching an ultrasound of an abortion and listening to the communications from superiors that they needed to focus on more abortions because they were more lucrative, she couldn't take it any more.  She quit as director and joined Coalition For Life, a pro-life group that protested outside her clinic.

Of course, the media has been ignoring this.  As detailed at Newsbusters:

Remember back in July when Norma McCorvey was arrested for disruptive behavior during the confirmation hearings of Judge Sonia Sotomayor? Wait. Maybe not. The networks only gave her a few cursory seconds, if any. McCorvey is "Jane Roe," the plaintiff in the landmark Roe v Wade lawsuit, and the one-time pro-choicer was shouting for the verdict of her 1973 case to be overturned.

Newspaper Circulation Drop Is "Largest in Decade", Oregonian Circulation Declines 12%

Newspaper circulation numbers continue to decline across the board, and the Dead Fish Wrapper is no exception.  Over the past six months, the Fish Wrapper's numbers decreased by 12.06%.  Astonishlingly, though, that wasn't the biggest decrease.  Here are numbers for the top 25 papers in the country, as published by Editor and Publisher:

  • THE WALL STREET JOURNAL -- 2,024,269 -- 0.61%
  • USA TODAY -- 1,900,116 -- (-17.15%)
  • THE NEW YORK TIMES -- 927,851 -- (-7.28%)
  • LOS ANGELES TIMES -- 657,467 -- (-11.05%)
  • THE WASHINGTON POST -- 582,844 -- (-6.40%)
  • DAILY NEWS (NEW YORK) -- 544,167 -- (-13.98%)
  • NEW YORK POST -- 508,042 -- (-18.77%)
  • CHICAGO TRIBUNE -- 465,892 -- (-9.72%)
  • HOUSTON CHRONICLE -- 384,419 -- (-14.24%)
Teaser: 

Newspaper circulation numbers continue to decline across the board, and the Dead Fish Wrapper is no exception.  Over the past six months, the Fish Wrapper's numbers decreased by 12.06%.  Astonishlingly, though, that wasn't the biggest decrease.  Here are numbers for the top 25 papers in the country, as published by Editor and Publisher:

  • THE WALL STREET JOURNAL -- 2,024,269 -- 0.61%
  • USA TODAY -- 1,900,116 -- (-17.15%)
  • THE NEW YORK TIMES -- 927,851 -- (-7.28%)
  • LOS ANGELES TIMES -- 657,467 -- (-11.05%)
  • THE WASHINGTON POST -- 582,844 -- (-6.40%)
  • DAILY NEWS (NEW YORK) -- 544,167 -- (-13.98%)
  • NEW YORK POST -- 508,042 -- (-18.77%)
  • CHICAGO TRIBUNE -- 465,892 -- (-9.72%)
  • HOUSTON CHRONICLE -- 384,419 -- (-14.24%)

Dead Fish Wrappers Push For "Journalism Tax" to Subsidize Failing Business Model

Great article at RealClearMarkets about how newspapers want us to subsidize them because their business model is failing so miserably.

Have you ever stumbled on an oxymoron so stunning that it takes your breath away? Try coupling this with a case of chutzpah so revealing that the lack of shame on the part of those involved serves as prima fasci evidence that their elite cultural isolation has rendered them incapable of critical thinking.

Behold the "Independent Journalism Tax."

In order to preserve independent journalism in the age of the Internet, a national Fund for Local News should be created with money the FCC now collects from or could impose on telecom users, television and radio broadcast licensees, or Internet service providers.

This is the key recommendation buried on page 91 of a 100 page report issued last week titled "The Reconstruction of American Journalism" by Leonard Downie, Jr. Vice President of the Washington Post, and Michael Schudson, a professor at the Columbia School of Journalism.

Teaser: 

Great article at RealClearMarkets about how newspapers want us to subsidize them because their business model is failing so miserably.

Have you ever stumbled on an oxymoron so stunning that it takes your breath away? Try coupling this with a case of chutzpah so revealing that the lack of shame on the part of those involved serves as prima fasci evidence that their elite cultural isolation has rendered them incapable of critical thinking.

Behold the "Independent Journalism Tax."

In order to preserve independent journalism in the age of the Internet, a national Fund for Local News should be created with money the FCC now collects from or could impose on telecom users, television and radio broadcast licensees, or Internet service providers.

This is the key recommendation buried on page 91 of a 100 page report issued last week titled "The Reconstruction of American Journalism" by Leonard Downie, Jr. Vice President of the Washington Post, and Michael Schudson, a professor at the Columbia School of Journalism.

Another Story to Ignore - Fear of Losing Private Health Insurance Trumps 'Public Option'

Here's something you won't see the Dead Fish Wrapper report on:  a new poll by Rasmussen that shows that it's more important that people aren't forced to change their health insurance coverage than the availability of a public option.

Teaser: 

Here's something you won't see the Dead Fish Wrapper report on:  a new poll by Rasmussen that shows that it's more important that people aren't forced to change their health insurance coverage than the availability of a public option.

National Poll Finds Only One-Quarter of Americans Believe 'All' or 'Most' of News Media Reporting

A new study titled "Trust and Satisfaction with the National News Media" was released by Sacred Heart University yesterday, and the findings are not good for MSM outlets such as the Daily Dead Fish Wrapper.   One of the primary findings says it best:  almost half of Americans "have permanently stopped watching a news media organization, print or electronic, because of perceived bias"

Here are some of the findings:

Respondents were asked if they believed all, most, some, little or none of news media reporting. Just 24.3% indicated they believe all or most news media reporting. While this is up from 19.6% in 2007, it remains lower than the 27.4% recorded in 2003.

Teaser: 

A new study titled "Trust and Satisfaction with the National News Media" was released by Sacred Heart University yesterday, and the findings are not good for MSM outlets such as the Daily Dead Fish Wrapper.   One of the primary findings says it best:  almost half of Americans "have permanently stopped watching a news media organization, print or electronic, because of perceived bias"

Here are some of the findings:

Respondents were asked if they believed all, most, some, little or none of news media reporting. Just 24.3% indicated they believe all or most news media reporting. While this is up from 19.6% in 2007, it remains lower than the 27.4% recorded in 2003.

User login







Syndicate

Syndicate content